Сильне бажання чогось навчитися - це вже 50% успіху.
Дейл Карнегі
Моніторинг якості освіти − це система послідовних і систематичних заходів, що здійснюються з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в країні, на окремих територіях, у закладах освіти (інших суб’єктах освітньої діяльності), встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей.
Основними завданнями моніторингу є:
– отримання об’єктивної інформації про якість освіти, а також прогнозування її розвитку;
– оцінювання стану системи освіти в навчальному закладі відповідно до завдань державної політики в галузі професійно-технічної освіти;
– забезпечення керівництва Центру статистичною та аналітичною інформацією про якість освіти.
Контроль якості навчального процесу здійснюється на кількох рівнях:
Викладачем навчальної дисципліни – через вхідний, поточний, проміжний і підсумковий контроль.
Адміністрацією закладу. Здійснюється цей контроль через перевірку:
– наявності затверджених у встановленому порядку навчальних та робочих навчальних планів із кожної проліцензованої професії;
– виконання затвердженого у встановленому порядку графіку навчального процесу;
– відповідності змісту навчальних планів і навчальних програм вимогам галузевих стандартів СП(ПТ)О;
– наявності робочих програм із дисциплін та відповідності їх змісту навчальним програмам (лекції, семінари, самостійна та індивідуальна робота тощо); – відповідності розкладу занять затвердженим планам та програмам;
– комплектності і достатності навчально-методичного забезпечення з дисциплін (методичні вказівки, конспекти лекцій, настанови до виконання самостійної та індивідуальної роботи тощо);
– дотримання вимог до документаційного оформлення результатів вхідного. проміжногою поточного та підсумкового контролю і наявності його повного комплекту; – навчально-методичного забезпечення всіх видів практик, передбачених навчальними планами, дотримання всіх вимог до комплекту їх документаційного забезпечення;
– навчально-методичного забезпечення проведення державної атестації за всіма освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до галузевих стандартів, дотримання всіх вимог до комплекту документаційного забезпечення державної атестації;